onsdag 24 oktober 2012

Blå

Som jag berättat innan har jag försökt att efterlikna personer med blå personlighet i inlärningssituationer dvs gå från att ta emot information i detta fall har det varit youtubeklipp där andra på ett tydligt sätt förklarar hur man ska rita hår, ögon, näsa, mun. Plus att jag läst om tips på internet men även köpt boken, Konsten att teckna av Barrington Barber (2010). En blå individ skulle med största sannolikhet kollat igenom instruktionerna en eller flera gånger (jag fick hålla mig för att se färdigt) vidare hade han/hon med största sannolikhet haft delmål dvs enbart ritat ögon när man ska rita ögon...jag klarade inte av det... jag fortsatte alltid med resten av ansiktet vilket gav reslutat därefter! Ytterligare har jag inte väntat på inspiration (letat tills jag hittar ett foto som tilltalar mig) som jag alltid gör annars detta har varit positivt i det avseendet att jag kommer igång snabbare. Men min (bristande) känsla för att arbeta med en bild allt för länge visar sig i att jag inte vill sitta allt för länge med teckningen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar