torsdag 18 oktober 2012

förtydliga..

För min skull och er skull kanske det är dags för mig att gå igenom vad, hur, varför
Vad: Jag försöker att  ta mig an min inlärningsprocess genom Carl Fredrik Benetts 4 "personligheter".

Hur: Vet inte hur jag ska ta mig an de andra färgerna/personlighetstyperna  (om jag ska ta med min egna?). Men just nu arbetar jag med de blåas inlärningssätt dvs man går från punkt a-b-c, följer ett schema, sätter små mål och arbetar aktivt mot dem. Jag har valt att dela upp det i olika "näsdag", "mundag", osv. Resultatet har skiftat något då jag gärna vill fortsätta på rita resten av ansiktet...och tid försvinner från mitt mål...

Varför: Grunden är att jag vill vidga min förståelse för min omgivning. Öka förståelsen för hur vänner, kollegor och elever reagerar, varför de agerar och reagerar som de gör. Varför jag agerar och reagerar som jag gör. Öka förståelsen för framtida elevers sätt att ta sig an sin inlärningsprocessen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar