onsdag 13 april 2011

Va så nöjd med min ide, för en gångs skull kände jag mig inte spyfärdig, okej det var kanske att ta i men tenderar att känna en stark olustkänsla inför skoluppgifterna och den press jag upplever med dem… men inte denna gången men så kommer känslan av ifrågasättande krypandes.

Andas in… andas ut… andas in… andas ut… andas in… andas… andas..andas… gah nu får jag sluta vara så j*vla dramatisk!

Känner mig smått vilsen och något överdramatisk samtidigt. Igår vilade jag i en falsk trygghet gällande riktlinjen som jag ville följa i detta projekt. Men vad menar jag egentligen med INRE KONFLIKT? Ska den specificeras?  Smalnas av? Ska de vara mina inre konflikter? Ska jag tänka om gällande material? Storlek?

”skriv ned en inre konflikt som du kanske upplever dagligen eller en som du bara upplevt en gång, en som du hade för längesedan eller en du upplevde igår eller just nu.”

Lägg in det i kuvertet, försegla det…

Jag kommer alltså inte att begränsa eftersom jag kan omöjligt säga  vad som upplevs som en konflikt för min omgivning, det är heller inte det som jag vill åt! Anledningen är att vi i alla sociala interaktioner har med oss olika sorters erfarenheter och lärdomar. Vi triggas av dem, agerar utefter dem. Men vi vet inte exakt vad dessa är… den snarstuckna kassörskan på ica kanske vaknade upp och kände sig misslyckad och extremt,extremt ful och allra helst hade velat ligga kvar i sängen idag och därför orkar/ vill eller ens märker hon sin egna irriterade tonläge när du frågar efter annonsvaran. Något banal situation kanske men vem vet vad just du har varit med om innan under dagen? Det är just detta jag vill försöka mig på att illustrera… med de slutna kuverten som är utanpå min (eventuella) gispmänniska. 

Skapa en tanke om hur de dagliga mötena med alla människor i ens omgivning oavsett om de är på några sekunder eller flera timmar så finns våra inre konflikter där tydliga men ändå så har man inte en aning om vad de är för några…vi upplever bara den kvardröjande effekten. Återkommer säkert mer med flera tankar gällande detta.

Funderar lite vidare på gipsfiguren jag drömde om… hur jag ska gå tillväga med den? Är så sugen på att testa att göra en! Eller om jag ska göra som Monica sa, kolla runt i butikerna om jag kan få en gammal skyltdocka och arbeta om den? Kanske ta till favoriten, lera? Ska absolut kolla runt lite i affärerna! 
MEN ska testa att använda mig av gips imorgon ska jag inhandla lite gipsbindor, kycklingnät, tapetklister och experimentera!
Återkommer….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar