torsdag 14 april 2011

svårt med gamla invanda rutiner...


Svårt med gamla invanda rutiner…

Okej… inhandlade materialet igår...på vägen hem råkar jag ta fel buss och åkte på en liten sightseeingtur..hehe blev sur… blev omotiverad… satte mig med kaffe i soffan och tänkte att efter denna koppen ska jag börja.. efter kaffekopp nr 2 ska jag börja testa…hm..tänk om det inte kommer att fungera…tar nog en kopp till tittar på projekt runway istället… tittar mig runt i lägenheten och inser att det behövs nog en grundlig vårstädning här…

Så efter avfrostning av frys, tvättning, rensat avloppen, tvättat alla fönster…eh ja allt som går att skuras har nu skurats rent!

Och där hade den dagen gått…tänkte att jag får ge det ett ärligt försök imorgon istället!

Men kunde inte somna så efter några timmars rastlöst och fruktslösa försök inser jag att jag lika gärna kan börja testa!   



Detta blev nattens resultat, under tiden som jag gipsade kom jag på att det jag ska nog lämna ett tunnare avsnitt så att jag sedan kan klippa upp det enklare och det kommer även bli snyggare när jag "limmar" ihop det! ytterligare insåg jag att om jag lappar över någon centimeter kan jag behålla originalomkretsen! 

skissade även lite på hur skulpturen ska se ut eller vilket position jag vill att den ska vara i.. här är ngr exempel..






Tror att det blir den sista...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar