torsdag 12 maj 2011

Uppdatering...

Ska ärligt säga att jag börjat tröttna lite på gipsskulpturen eller egentligen är det väl mig själv jag börjar tröttna på... känns som att jag försvårar det hela för mig själv genom att inte kollat upp alternativa sätt att skapa skulpturen med gips tillräckligt INNAN fast det går ganska bra egentligen..haha 


(smått meningslöst inlägg gällande text kanske)


här kommer en kaskad av bilder från den senaste tiden:



Ryggen blev inte riktigt som jag ville eftersom det blev lite ben som somnade så jag fick klippa av och plocka bort det  innan det hunnit torka ordentligt.

Råkade klippa liiiite fel...

Gips, Gips och åter mer gips...



Kycklingnät får hjälpa mig med de delar som inte gipsas direkt samt agera  stomme...

benen är nu ihopsatta

och ryggen sitter nu ihop med benen krävs dock...

lite Kycklingnät för att stabilisera gestalten som jag från början hade tänkt mig skulle vara könslös men  får inse att han är lika könlös som barbiedockan Ken...

Igår natt kom jag på att jag vill ändra lite på min produkt, istället för en massa kuvert samt fotoprojicering som en slags färgsättning vill jag använda mig av speglar som ska ehum sättas (med silikon?) på ryggen önskvärt är att det ska kunna se ut som att spegelskärvorna faller ut ur ryggen och på skärvorna står det fragmentariskt om de konflikterna som vi bär med oss...

Tanken är att speglarna fångar det jag vill säga med just "inre konflikterna" att de finns inom oss...din omgivning vet inte vad just du bär på för bagage men de SPEGLAR vårt beteende med vår omvärld (okej den ordleken var töntig men ibland kan man inte låta bli!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar