torsdag 5 maj 2011

funderar..

Känns lite som att jag har kört fast lite när det kommer till tankar kring min konflikt...istället har jag full fokus på att skapa själva produkten. fast det kanske löper in i varandra egentligen...?

Insåg ganska tidigt att jag var tvungen att skrota iden att ha två gips skulpturer på grund av rent ekonomiska skäl samt tidsbrist! Rent estetiskt hade jag nog önskat att jag hade kunnat ha två stycken skulpturer eftersom min konflikt handlar just om interaktionen mellan människor och hur de påverkar varandra med sina inre konflikter...men men..

Funderar lite på om det skulle vara möjligt att använda mig av foto projektion...Jag vill att de konflikterna vi tror våra medmänniskor har ska fungera som en slags "färgsättning" på gips skulpturen med kuverten..hm undrar om någon förstår det där mumlandet? Gillar den iden...aaaah...som sagt hittar inte mina funderingar för tillfället! Får återkomma när jag kan sätta ord på mina funderingar istället!

Hittade denna som jag verkligen gillar! Hm...skapa något liknande kanske? (mindre gips och billigare om inte annat..hehe) 




Tycker att George Segals gips skulpturer är inspirerade! 






2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=p-s4xzB5D2Q

    Hej: Konstnären som jag inte kom på namnet på heter Tony Oursler.
    Ha det bra och lycka till.

    Hälsningar Fredric Gunve.

    SvaraRadera